Ahad, Oktober 18, 2009

SEMANGAT SYAWAL



Bulan yang penuh berkat..Ramadhan, telah berlalu. Kemeriahan Hari Raya Aidil Fitri juga telah pergi. Kehidupan kembali seperti biasa dengan beberapa perubahan pada emosi dan gaya hidup. 


Mengenang semua yang telah dilalui.. menghadapi apa yang di depan kini.. dan, memikirkan hari muka… timbul SEMANGAT baru dalam diri…


SEMANGAT untuk mengatur diri menjadi lebih tenang dan stabil.. SEMANGAT untuk menjadi lebih baik.. SEMANGAT untuk berusaha mendapatkan apa yang dikehendaki… 


SEMANGAT tu dah ada, Alhamdulillah.. semoga usaha yang lahir daripada semangat ini lebih BESAR DAN KUAT daripada SEMANGAT itu sendiri..!!


Dan BERDOA.. dan PENYERAHAN SEPENUHNYA kepada Qudrat dan Iradat ALLAH (SWT) seiring SEMANGAT DAN USAHA itu.


Apapun, semacam 'RESTART' diri sendiri..TAUBAT! Kembali kepada fitrah diri yang suci yang menginginkan segala yang BAIK DAN TERBAIK!


Akhirnya, apalah ada pada SEMANGAT.. apalah ada pada USAHA... apalah ada pada DOA.. dan, apalah ada pada PENYERAHAN jika tidak dimulai dengan PEMBERSIHAN DAN PENYUCIAN…iaitu TAUBAT!


PS: Hari ini hari Ahad. Maka bermulalah minggu yang baru. Sebagai seorang muslim, saya menganggap hari Ahad adalah permulaan hitungan hari-hari dalam seminggu. (Dah sah2 nama dia Ahad yang bermaksud satu-pertama;-))hehe


PSS: Post ini saya masukkan pada hari Jumaat, jam 22:02. sebelum ini tadi saya memasukkan post semalam (17.10.2009) Post ini diambil dari blog pertama saya yang ditulis pada tahun 2006, kurang lebih 3 tahun yang lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan