10/01/2010

Jika Kau Bertanya Aku Tentang Cinta..


  Jika Kau Bertanya Aku
Tentang Cinta..







(Maher Zain- Always Be There)



Hari ini hari minggu. Hari minggu yang kedua dalam tahun 2010 dan bagi saya adalah hari minggu pertama dalam tahun 2010 saya berada di Bintulu. Minggu lepas, saya berada dari Kuching ke Sibu. Hari minggu sinonim dengan hari rehat dan hari kenduri. Namun, tiada kenduri yang perlu saya hadiri hari ini, tidak seperti bulan cuti sekolah yang baru berlalu, setiap hujung minggu ada sahaja kenduri yang perlu dihadiri.

Alhamdulillah, dengan RM20, dapat juga membuat jamuan kecil untuk menjamu sepupu-sepupu saya  (yang masih kanak-kanak dan remaja) malam ini. Semoga Allah sentiasa merezekikan saya agar saya dapat selalu menjamu saudara mara dan rakan-rakan. Saya adalah seorang yang suka bersama keluarga dan rakan-rakan tambah pula jika ada 'makan-makan';-)

Walaupun saya tidak menganggap hari minggu sebagai hari bercuti, (saya ada kerja tertentu yang perlu dan sesuai dibuat pada hari minggu dan hari-hari cuti bagi kebanyakkan orang); Namun saya masih menganggap hari minggu sebagai hari yang santai dan hari untuk bersama keluarga dan kawan-kawan.

If you ask me about love- Jika Kau Bertanya Aku Tentang Cinta.., itulah ayat pertama dalam lagu pada video di atas. Lagu Always Be There nyanyian Maher Zain. Saya baru mengenali Maher Zain beberapa hari yang lalu, setelah mendengar lagu ini dalam blog Saudari Hurul Mardhiyah.



APAKAH KAITAN HARI MINGGU DENGAN MAHER ZAIN?

Apakah kaitan hari minggu dan Maher Zain dalam post ini? Tiada apa-apa yang istimewa, cuma pada hari minggu yang santai ini, perlu juga digunakan untuk berhibur.. berhibur dengan hiburan yang Islami. Itu saja;-)
 

LYRICS -Always be there, By Maher Zain:

Alllahu Akbar (many times)

If you ask me about love
And wanna know about it
I am so pleased
It's everything about Allah
The pure love, to our soul
The creator of you and me,the heaven and whole universe
The ONE that made us all
And HE's the guardian of HIS true believers

So when the time is hard
There's no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE's always watching us, guiding us
And HE knows what's in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there...

HE bring ourselves from the darkness into the light
Subhanallah praise belongs to YOU for everything
Shouldn't never feel afraid of anything
As long as we follow HIS guidance all the way
Through the short time we have in this life
Soon it all'll be over
And we'll be in His heaven and we'll all be fine

So when the time gets hard
There's no way to turn
As HE promise He will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE's always watching us, guiding us
And HE knows what's in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there...

Allahu Akbar (many times)

So when the time gets hard
There's no way to turn
As HE promise He will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE's always watching us, guiding us
And he knows what's in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there...

Allahu Akbar (many times)








Photobucket


Maher Zain adalah penyanyi dalam genre muzik RnB dan Soul,
yang kini menetap di Stockholm, Sweden.
 




4 ulasan:

  1. salam.. menarik bleh akak simpan lirik tu

    BalasPadam
  2. salam ziarah,

    memang lagu yang menarik untuk kita renung bersama. Banyak lagi lagu yang menarik karya Maher Zain.

    BalasPadam
  3. maiyah:

    Salam Kak Maiyah;-) Boleh, silakan. Bagus liriknya kan kak Maiyah'

    BalasPadam
  4. fareast:

    Salam. Terima kasih berziarah ke sini. Lagu ini memang menarik perhatian saya. Melodinya juga tidak 'keterlaluan mendayu'. Oh ya, saya baru mengenali Maher Zain, dan ingin mendengar lagi lagu-lagu beliau yang lain.

    BalasPadam