31/05/2015

Minat, Kemahiran dan Kepakaran Norudin Draman UstazCahaya


Minat, Kemahiran dan Kepakaran
Norudin Draman UstazCahaya


(Alhamdulillah. Semua juadah dalam hidangan ini saya masak sendiri)
Makan juga sendiri. Hehe ;)

Ditanya tentang kemahiran dan kepakaran, saya malu-malu dan serba salah untuk memberi jawapan. Hehe. Sebab saya belum mahir dan belum pakar. Namun, jika ditanya tentang minat, Insya Allah saya boleh jawab dengan jujur dan lancar.

Saya minat bidang pendidikan awal kanak-kanak (sebab saya suka zaman kanak-kanak dan suka kepada kanak-kanak). Malah, murid-murid mudah mesra dan manja dengan saya.

Saya juga minat bidang penulisan, komputer, muzik dan perniagaan. Juga, saya boleh memasak sikit-sikit sekadar untuk makan saya sendiri atau untuk menjamu mak ayah, adik-adik, saudara mara dan sahabat handai yang sudi menjamah masakan saya.

Selain itu, saya ada sedikit pengalaman dalam bidang pengucapan awam. Alhamdulillah, sejak jadi guru agama rakyat (selepas SPM), saya berpeluang menimba pengalaman bercakap di depan khalayak. Saya pernah jadi khatib yang menyampaikan khutbah, jadi penceramah, penyampai tazkirah agama dan menyampaikan ceramah motivasi di sekolah menengah dan Universiti Putera Malaysia Kampus Bintulu (UPMKB). 


(Rakaman gitar saya mainkan lagu 'Iktiraf')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan