09/10/2017

Blog Profit Blueprint


Blog Profit Blueprint




BLOG PROFIT BLUEPRINT
dari problogger antarabangsa bernama Yaro Starak
adalah antara rujukan utama saya ketika
memulakan blog 'Jurnal Online UstazCahaya' (JOUC)
yang sedang anda tatap sekarang ini.

KLIK SINI UNTUK MUAT TURUN PERCUMA
Blog Profit Blueprint oleh Problogger Yaro Starak

Setelah kembali ke alam blogosfera, seminggu lepas saya bercuti blogging kerana faktor kesihatan. Kisahnya, malam Isnin 2 Oktober 2017, jam 1 pagi lebih saya terpaksa membangunkan isteri kerana sakit kepala yang amat sangat. Sakitnya di bahagian kiri seperti dicucuk hingga ke mata sebelah kiri dan badan pula panas. Hampir seminggu sejak itu (iaitu minggu lalu) saya hilang selera makan dan tekak rasa pahit.

Alhamdulillah. Sekarang sudah sihat :)

Sebenarnya sejak kembali menyarung 'topi blogger' saya tergerak hati untuk mencari Blog Profit Blueprint untuk diulangkaji dalam kemunculan semula saya di alam blogosgera ini. Ya Alah, gembiranya rasa hati ini bila mendapat tahu bahawa Yaro Starak sudah menerbitkan Blog Profit Blueprint Edisi 2017. TERBARU dan PERCUMA.

Tidak menunggu tiada menanti, saya pun apalagi terus download Blog Profit Blueprint Yaro Starak terbaru 2017. Lalu, sebelum baca dan mula ulangkaji saya kongsikan di sini berita gembira ini.

Hakikatnya, benarlah ramalan pakar-pakar internet suatu ketika dahulu. Populariti blog berjaya dirampas oleh media sosial Twitter dan Facebook namun tetap blog akan kembali berkuasa dalam tempoh selepas lima tahun. Ramalan ini semakin nyata sekarang didapati ramai blogger sudah kembali aktif berblogging kembali.

Cerita imbas kembali sikit, antara kejayaan blog Jurnal Online UstazCahaya ini adalah mendapat kepercayaan iaitu tawaran menulis buku dari Karangkraf, dan buku tersebut telah terbit sempena Ramadan tahun 2010 dengan judul 'Reformat Hatimu Dalam 354 Hari'.

Jika dikira segi wang ringgit, dari buku terbitan 'Reformat Hatimu Dalam 354 Hari' yang diangkat isinya daripada blog Jurnal Online UstazCahaya ini; dalam RM20 ribu sudah saya perolehi secara langsung (dari royalti dan komisyen jual sendiri buku) dan tidak langsung (ceramah dan upah menulis).

Namun sayangnya, duit-duit RM20 ribu itu sudahlah habis. Terus terang risau ada yang mahu pinjam nanti kecewa he he. Cerita lama ba itu. Sejujurnya, come-back saya ke alam blogosfera ini salah satunya adalah untuk mendapat kembali wang sejumlah itu dan lebih lagi bermula tahun 2018. Doakan saya ya.

اَللَّهُمَّ آمــــــــــــــــــين
آمينَ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

Akhir kalam untuk post malam ini, saya adalah pengurus online sah Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). ABDR adalah pasukan yang diketuai oleh Puan Masayu Ahmad yang merupakan penulis buku dan kolumnis majalah Mingguan Wanita sehingga kini.

HUBUNGI SAYA di nombor 016 - 847 2303 jika anda berminat untuk sertai ABDR dan menjana pendapatan berpusatkan blog.

:
Saya,
Norudin Draman UstazCahaya
www.ustazcahaya.my
:
Pendidikan Al-Quran Kanak-kanak
www.facebook.com/pandaimuqaddam
:
(11 Muharam 1438/
1 Oktober 2017, 22:12)
















.........................................................................
16 tahun pengalaman saya mengajar
Al-Quran sejak tahun 1999.
Insya Allah, di Facebook
'Pendidikan Al-Quran Kanak-kanak'
(www.facebook.com/pandaimuqaddam)
saya berkongsi ilmu, maklumat, tip,
panduan dan pengalaman.
Khususnya untuk para ibu ayah
menjadi guru pertama kepada anak.
Guru pertama yang mengajar tentang
Islam dan Al-Quran di rumah
bermula sejak anak berusia satu (1) hari.

Norudin Draman UstazCahaya
www.ustazcahaya.blogspot.my

Facebook Page:
Dari Blog UstazCahaya
www.ustazcahaya.my

Rangkaian Media Sosial:

Facebook | Instagram | Twitter
@ustazcahaya
#ustazcahaya

Whatsapp | Telegram
016-8472303

Email:
ustazcahaya@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan