20/05/2019

Mengapa Saya Memilih Huawei


Mengapa Saya Memilih Huawei




Ada dua komponen wajib pada maklumat, iaitu; sahih dan disahkan.

1. Sahih. Tentang isu Huawei dan Google, maklumat sahih sudah pasti adalah maklumat rasmi dari Huawei dan Google sendiri.

Kedua-dua sumber mengesahkan bahawa sekatan adalah terhadap produksi Huawei selepas ini. Produk sedang diguna tidak terjejas.

Di pihak Huawei pula, pada Mac 2019 Huawei pernah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka sedia membangunkan Operating System sendiri dan tidak takut kehilangan akses kepada Google.

2. Disahkan. Tentang telefon pintar Huawei tidak dapat akses Google, sudah pasti dengan mengakses Google menggunakan telefon Huawei adalah langkah pengesahannya.

Sebagai pengguna Huawei; saya telah melakukan kedua-dua di atas.

Screenshot adalah bukti saya dapat update Facebook di telefon Huawei saya sebentar tadi. 

Saya sendiri memilih menggunakan Huawei bukan kerana trend, camera atau spesifikasinya kerana Samsung tidak kalah pada ketiga-tiga ciri itu. 

Saya memilih Huawei kerana saya minat marketing. Marketing Huawei adalah terbaik bagi saya di kalangan pengeluar telefon android.

Banyak untuk diceritakan dan buktinya adalah isu sekatan itu sendiri. Huawei bukan sekadar pembangun telefon pintar, ia lebih dari itu dan mereka (merekalah...) tidak gemar melihat brand negara lawan membesar seperti Huawei. 


Tambahan pula, lagu rasmi pemasaran Huawei berjudul 'Dream It Posible' adalah antara lagu yang merawat jiwa saya suatu ketika dahulu. 


"When your dreams come
Alive you're unstoppable
Take a shot, chase the
Sun, find the beautiful
We will glow in the dark
Turning dust to gold"

(Lirik lagu Dream It Posible karya Jane Zhang) 

Norudin Draman UstazCahaya

Facebook | instagram
#blogustazcahaya
#ustazcahaya


Dream It Possible
(Lirik oleh Jane Zhang)
I will run, I will climb, I will soar
I'm undefeated
Ooh
Jumping out of my skin, pull the chord
Yeah I believe it
The past, is everything we were
Don't make us who we are
So I'll dream, until I make it real
And all I see is stars
It's not until you fall that you fly
When your dreams come
Alive you're unstoppable
Take a shot, chase the
Sun, find the beautiful
We will glow in the dark
Turning dust to gold
And we'll dream
It possible
Possible
And we'll dream
It possible
I will chase, I will reach, I will fly
Until I'm breaking, until I'm breaking
Out of my cage, like a bird in the night
I know I'm changing, I know I'm changing
In, into something big,
Better than before
And if it takes, takes a thousand lives
Then it's worth fighting for
It's not…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan