04/03/2018

Tung Ma Bus Lama


Tung Ma Bus Lama




Alhamdulillah, lega pagi ini. 20 set Kad Aktiviti Nama Huruf Hijaiyah (KANHH) yang dipesan oleh Ustazah Siti Khadizah sudah selamat dihantar ke kuanter bus Tung Ma Ekspress. Menurut cerita isteri saya, syarikat bus Tung Ma ini adalah syarikat paling awal (lama) di Sabah dalam perkhidmatan bus ekspress. Saya sendiri pernah naik bus Tung Ma ini sekali sahaja. Kisahnya saya mahu melengkapkan perjalanan saya menaiki bus dari Kuching, Sarawak hingga ke Sandakan, Sabah.

Saya menulis post ini sambil menunggu kereta sedang dimandikan di The One Car Wash, Bandar Indah, Sandakan, Sabah. Di sebelah car wash ini ada kedai perabot Chan Furniture. Sekian lama hidup di Sandakan, di sinilah sahaja saya mencuci kereta. Sudah fitrah saya yang setia hehe. Berkaitan perkhidmatan saya beginilah, tidak suka bertukar-tukar jika satu tempat sudah 'ngam'.

Set KANHH Untuk Program GEGAQ 1.0

Sebelum ke sini tadi saya ke terminal bus Sandakan di Bandar Letat. Mengirim satu kotak kepada Ustazah Siti Khadizah di Kota Kinabalu. Isi kotak adalah 20 set 'Kad Aktiviti Nama Huruf Hijaiyah' bersama bonus senaskhah buku cerpen Cinta Pertama dan 10 set kad huruf IPN.

Alhamdulillah. Mudah berurusan dengan Ustazah Siti Siti Khadizah dan Program Gerak Gempur Al-Quran GEGAQ 1.0. Saya cuma minta deposit untuk modal bahan tetapi dibayar penuh. Terima kasih.

Bulan lepas saya ada beritahu designer Puan Ziadah Zainal Abidin nak design semula set Kad Aktiviti Nama Huruf Hijaiyah (KANHH) ini. Namun kerana pelbagai kesibukan sampailah kelahiran #qafbintinorudin perbincangan berlalu begitu sahaja.

(Sambung di rumah malam ini)

Festival Seni Beladiri Sabah Sandakan 2018

Siap kereta dicuci, saya melintasi sebuah pandu lalu restoren makanan segera membeli sebiji berger dan minuman sejuk. Kemudian menuju ke SMK Merpati Sandakan. Ada mesyuarat jawatankuasa pelaksana Festival Seni Beladiri Sabah Sandakan 2018 (FSBS Sandakan 2018). FSBS Sandakan 2018 merupakan sebuah festival seni bela diri terbesar di Negeri Sabah bakal berlangsung pada 17 dan 18 mac 2018. Tidak sampai 14 hari lagi.

Sampai di SMK Merpati, makan berger dulu dalam kereta. Sambil call isteri tapi tidak dijawab, mesti tengah sibuk dengan baby. Isteri whatsapp beritahu baby #qafbintinorudin sedang menyusu. Saya minta gambar. Rindu weh dengan anak sebab awal pagi sudah saya keluar tadi mencari sarapan.

Alhamdulillah, rezeki. Seorang sahabat dalam JK Pelaksana FSBS2018 membawa kuih Kek Batik Jawa. Teringat kisah pagi 8 Februari 2018 yang lalu. Saya post ke beberapa grup whatsapp mencari kek batik jawa di Sandakan ni agak susah ditemui. Isteri yang mahu pada waktu itu. Tak sempat mencari, dalam jam 11 begitu isteri call beritahu keluar air ketuban dan saya bergegas ke sekolah isteri.... dan lahirlah Baby #qafbintinorudin awal pagi 9 Februari 2018.

Sampai sini, saya sudah tidak terlarat mahu menaip. Lenguh sendi dan sejuk. Semamangnya sejak semalam saya rasa macam demam. Syukur tidak sakit kepala dan masih larat bergerak ke sana ke mari. Syukur juga barangkali disebabkan oleh demam, saya cukup dengan sarapan dua biji telur ayam rebus dan sekeping roti bakar masa sarapan tadi kemudian sebelum mesyuarat jam dua makan berger dan masa mesyuarat makan kek batik. Alhamdulillah kenyang sehingga saya makan tengah hari jam hampir jam 6 petang di Restoren Nusantara, Bandar Megah, Sandakan.

Mudah-mudahan semua lancar dan berkat. Allahumma. Amin Ya Rabb al-Alamin.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan