31/05/2015

Buku yang suka dibaca oleh Norudin Draman UstazCahaya


Buku yang suka dibaca oleh
Norudin Draman UstazCahaya


(Buku '7 Keajaiban Rezeki' oleh Ippho 'Right' Santosa;
yang menjadi teman akrab saya penghujung tahun 2012)
Saya suka membaca buku genre motivasi, pemasaran, pendidikan dan novel. Sehingga kini, berikut adalah sebahagian dari senarai buku yang kerap saya baca ulang:

1. Buku '7 Keajaiban Rezeki' ditulis oleh Ippho Santosa. Buku saya beli dari Indonesia pada tahun 2012. 

2. Buku 'Saya Tidak Mahu Kaya tetapi Harus Kaya' ditulis oleh pendakwah Indonesia Aa Gym. Mula saya pinjam versi asal dari kawan yang habis menunut di IAIN, Surabaya, Indonesi. Kemudian saya beli edisi terjemahan di Malaysia.

Senarai buku non-fiksyen yang saya kerap rujuk:

1. Cari Duit CAra Mudah Sebagai Penulis Bebas, Zamri Mohamad, PTS. 

2. Tip Menjadi Penulis BEstseller, Zamri Mohamad, PTS. 

3. Menjadi Penulis Jutawan, Nimoiz T Y, Trueweath Publishing. 

4. Dunia Ini Penuh Wang, Razzi Armansur, PTS. 

5. Bercinta Sampai Syurga, Hasrizal Abdul Jamil, Galeri Ilmu.

Ebook yang kerap saya rujuk sehingga kini cuma dua:

1. Blog Profits oleh Yaro Starak. 

2. Secret of Ebay Millionaires oleh Benjamin Marc Wee.

Beberapa novel yang saya sudah baca lebih dari dua kali pula ialah:

1. Siri Harry Potter, JK Rowling (baca pdf yang dapat dari internet).  

2. Ketika Cinta Bertasbih, Habiburrahman El-Sirozi (baca pdf yang dapat dari internet). 

3. Laskar Pelangi, Andrea Hirata (baca pdf yang dapat dari internet)  

4. Novel-novel yang saya beli atau baca sekali sahaja banyak, rasanya mungkin tidak perlu disenaraikan di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan