11/02/2018

Sirap Bandung Peng Nurhikmah


Sirap Bandung Peng Nurhikmah
(Pendidikan akidah awal Baby QAF💝)




Sirap Bandung Peng Nurhikmah
(Pendidikan akidah awal Baby QAF💝)

Malam itu telah lebih 18 jam selepas #anakkupandaialquran baby #qafbintinorudin lahir ke alam dunia ini. Saya, isteri dan QAF masih menghuni 'Bilik Nombor 3' di Hospital Duchess Of Kent (HDOK Sandakan). QAF masih belum kencing dan kami belum boleh discharge dari HDOK.

Kami dinasihatkan agar tetap menyuruh baby QAF 'menyusu' untuk mengaktifkan susu ibunya. Selang beberapa kali 'menyusu', saya 'ajarkan' QAF berdoa, "Ya Allah berilah saya susu ibu. Amin Ya Allah Ya Wahab Ya Razaq".

Saya risau sama seperti isteri. Namun, dalam diam saya tetap berkeyakinan Allah telah membekalkan QAF dengan rezekinya. Jikalaulah rezeki awal anak ini berupa sirap bandung peng kesukaan saya di Restoren Nurhikmah di Indah Jaya sana, sudah saya membelikannya. Namun, rezeki susu ibu ini bukan boleh dijual beli.

Duit merupakan antara fitnah di era kemunculan dajjal pada akhir zaman yang sedang kita lalui ini. Berapa ramai di akhir zaman ini yang sudah hanyut dengan fitnah alasan 'mencari rezeki' yang hanya berkiblatkan duit.

Saya berdoa semoga dalam soal rezeki, QAF akan berkeyakinan sama seperti saya malah lebih baik lagi dari saya. Bahawa rezeki itu, yang walaupun selalu kita kaitkan dengan duit; sebenarnya banyak rezeki yang tidak dapat dijual beli.

Sama ada ketika kita tiada duit, apatah lagi ketika kita ada duit; tetaplah yakin bahawa rezeki adalah hak mutlak Allah Al-Wahab Ar-Razaq.

"Pegang yakin ini seyakin-yakinnya, nak". 💝

Norudin Draman UstazCahaya
www.ustazcahaya.my


💝 ناماث قَافْ. قاف = قرءان
Namanya QAF, Qaf = Quran. 💝


Alhamdulillah,
lahir jam 00:45, hari Jumaat 9 Februari 2018.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan