21/10/2009

10 Kebaikan Aktiviti Blogging (Bahagian 3)

4. Kepuasan.

Kepuasan adalah sesuatu yang sukar untuk dihuraikan dengan kata-kata. Kepuasan manusia berkaitan dengan perasaan dalaman dan bersifat batiniah. Kepuasan adalah sesuatu yang abstrak dan subjektif. Lain orang, lain kepuasaannya. Namun, secara mudahnya kepuasan boleh dibahagikan kepada 3 bahagian:

a. Kepuasan yang bersifat lahiriah.
- Ia berkaitan dengan fizikal, kesihatan, tempat tinggal dan sebagainya.

b. Kepuasan yang bersifat batiniah.
- Ia berkaitan seks, makanan dan minuman, tidur, rehat dan sebagainya.

c. Kepuasan yang bersifat perasaan.
- Ia berkaitan rasa gembira, puas hati, dan sebagainya.

Ada orang yang mendapat kepuasan dengan melakukan hobi. Ada orang yang mendapat kepuasan dengan berkongsi ilmu dan kemahiran. Ada orang yang mendapat kepuasan dengan berkongsi perasaan. Namun, satu perkara yang pasti, fitrah manusia mendapat kepuasan dengan menunjukkan hasil kerja, pencapaian, hobi dan aktiviti yang mereka lakukan kepada orang lain.

Tidak mengira apakah kepuasaan yang anda perlukan; sama ada kepuasan untuk hobi saudara, kepuasan untuk berkongsi ilmu dan kemahiran, kepuasan untuk berkongsi perasaan, kepuasaan untuk menunjuk dan lain sebagainya, semua itu boleh diperolehi daripada aktiviti blogging.

Ps; Malam ni cuma dapat sambung no. 4 ni je. Al-maklum baru mulakan bisnes di lelongan online, jadi tengah sibuk 'mengisi kedai' dengan barang2;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan