21/11/2009


  Alhamdulillah, Innalillah






Photobucket


Waktu cuti begini, mulalah menyelongkar khazanah-khazanah lama. Dan terjumpalah sebuah lagu puisi yang saya tulis dalam tahun 2006. Lagu ini saya beri judul 'Alhamdulillah, Innalillah'. Betapa lagu ini (Alhamdulillah-Innalillah ) boleh memujuk dan memberi semangat kepada saya dalam menghadapi waktu yang agak mencabar dan payah dalam kehidupan.

Sepert lirik lagu Alhamdulillah-Innalillah ini, sepatutnya kita menilai dan menerima apapun dalam kehidupan ini dengan reda. Semoga lagu ini boleh mengingatkan diri saya dan semoga saya mampu mengaplikasikannya dalam menjalani kehidupan saya. Syukur Alhamdulillah atas semangat dan idea yang dikurniakan Allah. Semoga berhasil dan baik-baik semuanya, Amin.


Am E
Kekadang DIA memberi kita
Dm Am E
Tak sempat tangan menadah meminta
Am E
Kerana DIA Maha Mengerti
Dm Am E
Segala keperluan para hambaNYA

Dm
Diberi kita
G
Kebahagiaan
C
Kenikmatan
Am
Kesenangan
Dm G
Melebar jalan menuju syurga
C Am
Buat hamba yang mensyukuri
FE
pemberianNYA
F G
Maha Pengurnia


Am E
Kekadang DIA memberi kita
Dm Am E
Yang kita tak sanggup merasakannya
Am E
Kerana DIA ingin memilih
Dm Am E
Hamba yang layak untuk dikasihiNYA

Dm
Dibiar kita
G
Kesedihan
C
Kesakitan
Am
Kesusahan

Dm G
Melebar jalan menuju syurga
C Am
Buat hamba yang menghadapi
FE
Dengan sabar
F G
MusibahNYA Yang Maha Kuasa

C G Am
Tuhanku Maha Memberi
C G Am
Tuhanku Maha Menguji

Am E
Alhamdulillah…
F G
syukur Ya Allah

Am E
Innalillah…
F G
anta rabb Ya Allah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan