27/11/2009

Salam Aidil Adha


  Salam Aidil Adha







(Video dari YouTube. Di upload ke YouTube oleh SuluSelatan)


Keindahan dan kebahagian hari Jumaat kali ini adalah dua kali ganda kerana bersamaan dengan tarikh
10 Zullhijjah iaitu hari raya Aidil Adha


Andai diri saya ini dijana oleh kuasa bateri, tentu tubuh saya sudah menunjukkan 'signal' [low-batt]. Hehe :-)

Seperti kebiasaan, hari ini saya sibuk ke kenduri. Pertama pagi tadi, berkenduri di rumah nenek. Makan dan berborak dengan sanak saudara sehingga menjelang waktu untuk ke masjid bersolat Jumaat. Petang pula kenduri di rumah seorang pak cik saya yang meraikan kehadiran cucu baru beliau. Rumah pak cik yang agak jauh dan cuaca yang agak mendung dan sekali-sekali hujan membuatkan saya berasa hampir sakit kepala. Selesai saya membaca doa kesyukuran di majlis tersebut dan sesudah selesai majlis makan-makan, saya meminta 'paracetamol'. Lega sikit kepala yang hampir sakit. Belum sempat berehat, malam pula ada jamuan makan di rumah keluarga saya.

Namun, seperti biasa juga. Hari Jumaat tetap merupakan hari terbaik saya dalam seminggu ini. Indahnya hari Jumaat hari ini ditambah oleh sambutan Aidil Adha. Nyamannya angin Jumaat di masjid tadi, membuatkan saya 'lena diuilt intan' ketika khatib sedang membacakan khutbah Jumaat:-)

.. indahnya Aidil Adha kerana kita berpeluang untuk bertakbir raya lebih lama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan