08/11/2009

Do You Believe in Heaven?


  Do You Believe in Heaven?




(Sumber: Ruangan 'Around The World With One Question'; Majalah Readers Digets edisi November 2009)

Photobucket

Sebuah soal selidik telah dijalankan ke atas penduduk di 16 buah negara di seluruh dunia, tentang kepercayaan mereka terhadap syurga. Dapatan soal selidik tersebut adalah seperti berikut:

Negara
Malaysia     - 98%        Russia                  - 76%
Philipines     - 97          Australia                - 75%
Amerika      - 91          United kingdom     - 64
India           - 86           Sepanyol               - 63
Itali             - 83           Jerman                   - 58
singapura     - 82          China                     - 57
Brazil          - 81           Netherland             - 54
Canada        - 78          Perancis                 - 50

Daripada soal selidik tersebut, nampaknya masih ramai lagi manusia yang mempercayai adanya syurga selepas mati:-)




"I started to believe in heaven only as I got older [and farther from my Soviet unbringing]. Now my belief helps me through tough times",


Ludmila Maslova, 34, Moscow.




"I don't believe in heaven. I think we keep existing in the following generations",


Frederique Audinot, 30, France.




"Objectively, I don't believe in heaven. But I still like to feel there i one",


Xiao Wang, 20, China.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan